반응형
[이전글]
2009/06/15 - 1. Listening Platform Overview
2009/06/19 - 2. Listening Platform 사용자들
2009/06/26 - 3. Listening Platform 주요 업체들 - Nielsen Online
2009/06/15 - 1. Listening Platform Overview
2009/06/19 - 2. Listening Platform 사용자들
2009/06/26 - 3. Listening Platform 주요 업체들 - Nielsen Online
TNS Cymfony
제공되는 내역은 다음과 같다. (번역해서 올리려다가 짧은 영어실력이 들통날까 원문 그대로 올린다)
Listening – more signal, less noise
Broadest content, sourced globally, near realtime and structured to reveal meaning
.
Influence – quality out of quantity
Multi-factor influence evaluation that segments key influencers from the long tail.
Insights – meaning not data
Industry experts provide qualitative and quantitative analyses that are focused on your key questions.
Engagement – dialogue not marketing
Cross-functional capability to access original content and track responses.
Broadest content, sourced globally, near realtime and structured to reveal meaning
.
Influence – quality out of quantity
Multi-factor influence evaluation that segments key influencers from the long tail.
Insights – meaning not data
Industry experts provide qualitative and quantitative analyses that are focused on your key questions.
Engagement – dialogue not marketing
Cross-functional capability to access original content and track responses.
TNS Cymfony는 VERISMO라는 지수 비슷한 것을 가지고 각종 데이터를 뽑아내는 데, 자세한 내용은 아래 그림과 같다.
TNS Cymfony의 서비스를 들여다보면 결국 리스닝 플랫폼의 전략은 잘 듣고(Sensing) 거기에 맞추어 대응(Responding)하는 것으로 귀결됨을 알 수 있다.
반응형
'Technology' 카테고리의 다른 글
기업의 소셜미디어 대응전략의 전환 (0) | 2009.08.13 |
---|---|
트위터가 왜 인기일까? (2) | 2009.08.05 |
트위터와 미투데이는 근본이 다르다 (8) | 2009.07.29 |
hakia vs. Google 결과는? (2) | 2009.07.15 |
이런 말 들어보셨나요? (4) | 2009.07.06 |
3. Listening Platform 주요 업체들 - Nielsen Online (2) | 2009.06.26 |
2. Listening Platform 사용자들 (0) | 2009.06.19 |
1. Listening Platform Overview (0) | 2009.06.15 |